آشنایی با نروژ :


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
تاریخ : شنبه 22 مهر 1396
بازدید : 110
نویسنده : وب چرخ

کشور پادشاهی نروژ در نیمکره‌ شمالی و نیمکره شرقی قرار دارد و جزو کشورهای اروپای شمالی و اسکاندیناوی محسوب‌ میشود

وضعیت آب ‌و‌ هوای نروژ

نروژ در همان عرض جغرافیایی قرار گرفته که سیبری، گرینلند و آلاسکا قرار دارند بنابراین به نظر می‌رسد که آب و هوای این کشور بسیار سرد باشد اما تاثیرات گلف استریم باعث گرم‌تر شدن و ملایم شدن آب و هوا در نروژ شده است. این کشور آب و هوای معتدل و ۵ منطقه‌ی آب و هوایی متمایز دارد. آب و هوا در این کشور بسته به زمان و مکانی که سفر می‌کنید، ممکن است به سرعت تغییر کند.

اقامت در نروژ

تقریبا مثل هر چیز دیگری در نروژ، هزینه اقامت هم نسبت به بقیه کشورهای اروپایی، کمی گران است. قیمت هر شب برای یک اتاق هاستل بسته به شهر اقامت، حدود ۲۰۰ تا ۵۰۰ کرون ( ۷۷۰ هزار تا ۲ میلیون ریال) قیمت دارد که این قیمت برای ویلاهای شخصی تک خوابه تا ۷۵۰ کرون (۲ میلیون و ۹۰۰ هزار ریال) هم بالا می‌رود.

هتل‌ها هم مطابق انتظار از بقیه اقامتگاه‌ها گران‌تر هستند و اتاق‌های دوخوابه از قیمت ۱۰۰۰ کرون (۳ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال) به بالا شروع می‌شوند. البته اگر چادر همراه خود دارید و با خوابیدن در مکان‌های عمومی مانند پارک‌های مخصوص و حتی در دل طبیعت مشکلی ندارید، پس نیازی به پرداخت هزینه‌ی گزاف برای اتاق ندارید.

حمل و نقل در نروژ

قطارهای بین شهری با توجه به زمان رزرو آن و مسافت پیموده شده، قیمتی بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ کرون (یک میلیون و ۱۶۰ هزار ریال تا دو میلیون و ۳۲۰ هزار ریال) دارند. اگر زودتر از دیگران بلیط خود را خریداری کنید، قیمت مناسب‌تری هم پرداخت می‌کنید. بهترین روش سفر بین شهری، حمل و نقل با اتوبوس است؛ زیرا از قیمت پایین‌تری برخوردار هستند و هم امکانات رایگانی مانند اینترنت، قهوه و چای در اختیارتان می‌گذارد.

راه‌کارهایی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها در نروژ

غذای خانگی درست کنید

همان‌طور که گفته شد، هزینه غذاهای آماده در نروژ بالاست و برای گردشگران بین‌المللی به صرفه نیست؛ راه‌حل جایگزین برای این کار، درست کردن خوراکی برای خودتان است. از سوپرمارکت‌ها مواد اولیه را خریداری کرده و با صرف زمانی کوتاه، غذای گرمی را فراهم کنید. با این روش هم از سالم بودن غذا اطمینان حاصل می‌کنید و هم به میزان قابل توجهی از هزینه‌هایتان کاسته‌اید.

البته اگر در مدت اقامتتان، فرصت پخت و پز ندارید، اغذیه‌فروشان خیابانی بهترین جایگزین هستند.

خانه‌های مسکونی را اجاره کنید

به دلیل قیمت بالای هاستل‌ و هتل‌ها، در سراسر نروژ افرادی پیدا می‌شوند که یک یا چند اتاق از خانه‌هایشان را برای مدت کوتاهی به شما اجاره دهند. قیمت این خانه‌ها بسیار به صرفه‌تر از مکان‌های اقامتی دیگر است. البته تقریبا در تمام پارک‌های ملی و جنگل‌ها می‌توانید کمپ بزنید و برای این کار آزاد هستید و مهم‌ترین نکته، رایگان بودن این کار است.

 





:: برچسب‌ها: آشنایی با نروژ، اقامت در نروژ، خانه مسکونی در نروژ ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








در این وبلاگ مطالب جالب و کاربردی از سراسر وب مانند سبک زندگی، تحصیل، آموزشی، تربیت فرزندان و ... اطلاع رسانی میشود.

RSS

Powered By
loxblog.Com